Górnicy z KWK ” Sośnica- Makoszowy” w Zawoi

Wycieczki Komentarze (0) »

Przewodnik- Babia Góra- Zawoja.

Sobotę i niedzielę spędziłam w sympatycznym i bardzo wesołym towarzystwie.Ci mili ludzie to górnicy z KWK ” Sośnica – Makoszowy” i osoby im towarzyszące. W sobotę byliśmy na basenach wód termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej. W Bukowinie i Ludżmierzu widzieliśmy góralskie wesela. Wszyscy zachwycali się pięknymi góralskimi strojami i góralkami oraz ich muzyką.

Trasa: Zawoja -Czarny Dunajec- Chochołów- Zakopane- Murzasichle- Bukowina Tatrzańska- Nowy Targ- Ludżmierz- Zawoja.

Przy lepszej widoczności mogliśmy  zobaczyć…

Tatry z drogi pod Krowiarkami

Z Zawoi do Suchej

Wycieczki Komentarze (0) »

We wtorek wybrałam się   z Zawoi do Suchej Beskidzkiej trasą,  którą chodzili nasi rodzice i dziadkowie.

Zawoja Centrum- Przysłop- grzbiet Magurki- oś. Podksięże- Sucha Beskidzka.

Jest to najstarszy polski szlak znakowany w Beskidach Zachodnich(Przewodnik „Beskid Żywiecki P.Krzywda)-powstał w 1906 r.

Babia Góra w Paśmie Łososińskim

Przewodnik – Babia Góra – Zawoja

10 kwietnia byłam na Babiej Górze. Nie chodzi o tę naszą Kapryśnicę -Królową Beskidów w Beskidzie Żywieckim, ale to Babia Góra w Beskidzie Wyspowym.

Z Zawoi wyjechałam wczesnym rankiem do Limanowej, gdzie byliśmy umówieni z „naszą” grupą (przewodnicy beskidzcy z klubu Nowy Targ i znajomi). Na nasze szczęście prognozy pogody nie sprawdziły się. Od rana towarzyszyło nam słońce, tylko po południu trochę nas pokropiło i lekko posypało  śniegiem.

O tragedii w Smoleńsku dowiedzieliśmy się na szlaku. Wycieczka nie była jak inne. Zniknęła radość i uśmiechy. Od tej chwili towarzyszyła nam zaduma, skupienie, smutek, ból i żal.

Trasa

Zawoja – Limanowa – Dolina Smolnika. Pieszo: Chełm (790 m n.p.m.) – Babia Góra (727 m n.p.m.) – Jaworz (921 m n.p.m.) – Sałasz (909 m n.p.m.) – Sałasz Zach. (763 mn.p.m.) – Miejska Góra (716 m n.p.m.) – Limanowa. Pasierbiec -Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia, Jodłownik – drewniany kościół z 1585 r., Szczyrzyc – kościół Cystersów z 1600r.

Nasza grupa przewodników beskidzkich i znajomi.

Kalwaria Zebrzydowska

Wycieczki Komentarze (0) »

Przewodnik spod Babiej Góry w Kalwarii Zebrzydowskiej.

W Wielki Piątek uczestniczyłam w Misterium Męki Pańskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej. Z Zawoi wyjechaliśmy po piątej rano. Uroczystości  rozpoczęły się o godz. 6.00 i trwały do ok. 14.oo.  Tłumy wiernych od wieków towarzyszą aktorom amatorom w tym wielkim przedsięwzięciu. Kardynał Dziwisz, który wygłaszał jedno z wielu kazań stwierdził, że w tym roku jest nas wyjątkowo dużo, że dawno tyle ludzi tu nie było. Nie straszny był chłód ani deszcz, nikt nie zrezygnował, wszyscy wytrwali do końca uroczystości.

Kalwaria Zebrzydowska to pierwsza i najstarsza kalwaria w Polsce. Słynie też jako najstarsze miejsce w Polsce, gdzie dwa razy do roku odbywają się misteria. Jest to Sanktuarium Pasyjno-Maryjne. W sierpniu rozgrywa się Misterium Pogrzebu i Triumfu Matki Bożej, natomiast w Wielkim Tygodniu -Chwalebne Misterium Męki Pańskiej.

Kalwaria Zebrzydowska tzn. zespół architektoniczny i krajobrazowy oraz park pielgrzymkowy z XVII w.  została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO jako jedyna kalwaria  na świecie.

Leskowiec

Wycieczki Komentarze (0) »

Przewodnik spod Babiej Góry na Leskowcu.

Przysłop

Wycieczki Komentarze (0) »

WordPress - Hosting: Twój hosting - Skórka: N.Design Studio - Spolszczenie: Adam Klimowski.